Taalreis naar Bournemouth

The Dutch Bike

Hallo Allemaal!!

Het is weer een week vol gebeurtenissen geweest! Maar het allergekste was toch wel dat mijn 'Nederlanse fiets' zo beroemd is geworden. Overal waar ik kom (bij de supermarkt, andere winkels en op het werk) is mijn fiets helemaal te gek. Het enigste wat je hier hebt zijn mountainbikes en zo'n fiets als de mijne (een rode omafiets) zie je hier niet. Al vanaf dag 1 vragen de koks op het werk dingen over mijn fiets: ofdat ik vanuit nederland naar engeland ben gefietst? En, hoe kan het dat je geen remmen hebt op je fiets? Hoe moet je dan stoppen??! Nouuu ik fiets gewoon achteruit, maar dat kennen ze hier niet. Net ben ik even naar de winkel geweest na mijn werk, en er kwam weer een man naar mij toe met de vraag; Is dat een nederlandse fiets? En ook weer; hoe moet je remmen? Het blijft grappig

Laughing

Van de week ben ik naar de grote ASDA geweest, een hele grote supermarkt 10 minuutjes lopen vanaf mijn huis. Omdat de keuken en de borden en bestek altijd zo vies zijn hier had ik maar besloten om zelf wat te kopen. Dus ik kom aan bij de kassa, vraagt de cassiere of ik mijn legitimatiebewijs even wil laten zien. Ik snapte er niks van, ik had toch helemaal geen alcohol gekocht? Bleek het dus dat je hier volgens de wet je legitimatie moet laten zien zodra je vorken of messen koopt, VREEMD!

Verder heb ik vandaag gewerkt van kwart voor 8 tot half 5. Het was een hele grote groep van 160 man die elk jaar voor een weekendje naar het Days Hotel gaan. Vandaag was hun laatste dag met de lunch als laatste maaltijd in het hotel. Ik had zo mijn eigen tafels die ik moest bijhouden, wat erg goed gaat! Aan het einde van de lunch moest al het personeel in een rijtje gaan staan er werd er een speech gehouden en bedankten ze ons, en natuurlijk werd er daarna nog door 160 man geklapt, wat erg grappig was. Nog geen kwartier later, toen we weer terug aan het werk waren, ging het brandalarm af. Het is dan de taak van het personeel om al de gasten te evacueren. Toen eenmaal de helft buiten was bleek het een vals alarm te zijn. Maar doordat iedereen z'n jas toch al aan had, gingen de meesten maar meteen naar huis. Vervelend voor de gasten, maar erg handig voor ons!

kusjes, Michelle

ps. voor degene die het nog niet gezien hadden, onder het kopje 'foto's' op deze site heb ik wat foto's geplaats van afgelopen week!

Reacties

Reacties

Oma

Wat een avontuur allemaal geniet er maar lekker van wij genieten hier van je verhalen en foto's.
En zo zijn wij ook een beetje in Engeland.
Groetjes Oma

Lies Timmermans

Liefs Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active